بازديدهاي کارشناسی لازم جهت جمع ­آوري اطلاعات موردنياز يكی از اولويت­هايی است که بايد در بدو امر و پيش از انجام هرگونه اقدام ديگر در جمع ­آوري اطلاعات انجام گيرد، چراکه اين اقدام کمك شايان توجهی به امر برنامه­ ريزي و تشخيص موارد برداشتی خواهد کرد. علاوه بر اين پس از انجام برداشت­‌ها آنچه کمك به ارائه راهكارهاي عملی و معقول خواهد نمود، داشتن يك ديد مهندسی از محدوده است که اين مهم تنها با بازديدهاي فنی و ميدانی انجام ­پذير است. به اين ترتيب پس از انجام بازديدهاي فنی مواردي شامل برداشت کاربري­هاي اطراف به همراه جزئيات دسترس‌ی­ها و پارکينگ‌­ها، بازديد پارکينگ‌­هاي عمومی و خصوصی حاشيه­اي و غيرهمسطح و حاشيه­اي، شمارش حجم به تفكيك وسايل نقليه و رويكردهاي تقاطعات، چراغ­‌هاي راهنمايی و غيره در دستورکار قرار گرفت. بازديدهاي مربوط به کاربري­‌ها طی چند جلسه صورت گرفت و موقعيت مكانی و جزئيات لازم درباره کاربري‌­هاي موجود در حوزه نفوذ ترافيكی ثبت و به تعداد لازم عكس‌­ها و برداشت­هاي تصويري نيز تهيه گرديد. بازديد پارکينگ­‌ها نيز به همين صورت انجام شد و جزئيات و تصاوير لازم جمع‌­آوري گرديد. برداشت­‌هاي مربوط به شمارش حجم نيز در دو بازه  4ساعتی صبح و عصر انجام گرفت.

با توجه به عملکرد تجاری کارواش چیتگر، با احداث آن، تغییر در الگوی جذب سفر و تقاضای استفاده از معابر پیرامونی محتمل خواهد بود. از این رو معابر پیرامون کاربری موردنظر باید تحت مطالعه قرار گیرد. معبر غربی نزدیک به کاربری موردنظر، بلوار کوهک بوده و کوچه­های نسیم دوم به عنوان معبر جنوبی و نسیم ششم به عنوان معبر شمالی در حوزه تحت نفوذ مورد توجه قرار خواهند گرفت.

همچنین باتوجه به اهمیت تقاطع همسطح فعلی بلوار کوهک با نسیم دوم، چهارم و ششم، می‌­بایست این تقاطع­ها در حوزه نفوذ این مطالعه قرار گیرند.

باتوجه به معابر ذکر شده در بالا، 4 محدوده اصلی برای پوشش حوزه تحت نفوذ در نظر گرفته شده و بررسی­های کلیه مراحل این پروژه باتوجه به این محدوده­بندی انجام خواهد گرفت. این 4 محدوده عبارتند از:

محدوده 1: بلوار کوهک (حدفاصل بزرگراه فهمیده تا نسیم ششم)

محدوده 2: کوچه نسیم دوم و ششم و تقاطع آن با بلوار کوهک

محدوده :3 کوچه نسیم چهارم و تقاطع آن با بلوار کوهک

محدوده4: بلوار کوهک (حدفاصل نسیم ششم تا بلوار دانشگاه)