هتل بین المللی آستان قدس رضوی مجموعه­ای است که در نزديکی تقاطع بزرگراه نيايش و کردستان به بهره­برداری خواهد رسید. راه­اندازی اين مجموعه يقيناً موجب توليد تقاضای سفر برای کاربريهای اين مجموعه خواهد شد که در صورت عدم مطالعه می­تواند موجب مشکلات ترافيکی و تشديد تراکم در محدوده گردد. در این مطالعه نیز تلاش می‌شود تا با تکیه بر روش‌های مطالعات ترافیکی مرسوم اثرات احتمالی احداث هتل بین المللی آستان قدس رضوی واقع در منطقه 3 تهران پیش‌بینی و راهکارهای لازم جهت ساماندهی ترافیکی محدوده تاثیر ارائه گردد. برای این منظور مواردی نظیر وضعیت کلی منطقه و محدوده تحت تاثیر، شناخت طرح‌های فرادست در محدوده مورد مطالعه، وضعیت پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای، تجهیزات و تمهیدات ترافیکی و دیگر موارد از این دست می‌بایست بررسی گردد.

با توجه به عملکرد تجاری، اداری، خدماتی و تفریحی فرامنطقه‌ای مجتمع آستان قدس رضوی با احداث آن تغییر در الگوی جذب سفر و تقاضای استفاده از معابر پیرامونی محتمل خواهد بود. از این رو چهار معبر اصلی شمالی، جنوبی، شرقی و غربی مجتمع می‌بایست تحت مطالعه قرار گیرد. بر این اساس بزرگراه نیایش به عنوان معبر شمالی، خیابان یاسمی به عنوان اصلی‌ترین معبر جنوبی، بزرگراه کردستان به عنوان معبر شرقی و خیابان سئول به عنوان معبر غربی مجتمع در حوزه تحت نفوذ مورد توجه قرار گرفته است.

در ارتباط با طرح مجموعه مجتمع اطلاعاتی که در اختیار مشاور قرار گرفته است شامل مشخصات کاربری‌های مجتمع با جزئیات تعداد واحدهای هتل، هتل آپارتمان و اداری، مساحت هریک و سایر کاربری‌های مجموعه است. اطلاعات دیگری که در اختیار مشاور قرار گرفته در برگیرنده جزئیات طرح دسترسی به هتل بین المللی آستان قدس رضوی از رویکرد غرب به شرق بزرگراه نیایش و از تونل صدر-نیایش به این کاربری است. کلیه اطلاعات مذکور در مراحل مختلف این پروژه مورد استفاده قرار گرفته و کلیه تحلیل‌ها و پیشنهادات مبتنی بر اطلاعات فوق‌الذکر بوده است.