خط 6 مترو تهران از شمال غربی تهران در محدوده پارک کوهسار مسیر خود را آغاز نموده و تا جنوب شرقی تهران و محله دولت آباد امتداد می‌یابد. این خط 31 کیلومتر طول داشته و دارای 30 ایستگاه می‌باشد. در بین مسیر خود در ایستگاه‌های شهدا، امام حسین، هفت تیر و میدان ولیعصر با خطوط 4،2،3 و 1 تبادل دارد. در عین حال 3 ایستگاه تبادلی (میدان خراسان، 17 شهریور و پل نصر) نیز بین این خط و خط 7 وجود دارد که هنوز بهره برداری نشده است. در حال حاضر عملیات ساخت این خط از جنوب به شمال ادامه دارد. مطالعات پیش رو به منظور پیش‌بینی شرایط و ارائه پیشنهادات جدید برای طراحی پایانه اتوبوس و تاکسی در پایانه قدس در مجاورت ایستگاه دولت آباد تعریف شده تا تمهیدات لازم پیش از بهره برداری از این ایستگاه از نظر ناوگان حمل و نقل عمومی مورد نیاز جهت استقرار در پایانه، طراحی هندسی محل استقرار خطوط، تعبیه محل دوچرخه بند و مسیر دوچرخه محدوده موصوف و تعبیه مسیر ایمن و یکپارچه عابرپیاده جهت دسترسی به ایستگاه مترو   یا در کل طراحی پایانه اتوبوس و تاکسی اطراف مترو دولت آباد اندیشیده شود.

استقرار تاکسی پایانه دولت آباد- اردستانی با دو مقصد فلکه اول و بین فلکه دوم و سوم با تعریف یک کد واحد

  • مسیر پیشنهادی رفت برای تاکسی پایانه دولت آباد- اردستانی (مقصد بین فلکه دوم و سوم)

پایانه دولت آباد- بلوار قدس-خیابان ملت دوست- خیابان علیزاده- خیابان اردستانی-فلکه دوم دولت آباد- محل دپو (بین فلکه دوم و سوم).

در مسیر رفت برای رسیدن به محل دپو دور زدن در فلکه دوم اجباری است.

  • مسیر پیشنهادی برگشت تاکسی پایانه دولت آباد- اردستانی (مقصد بین فلکه دوم و سوم)

محل دپو (بین فلکه دوم و سوم)، فلکه سوم دولت اباد- خیابان کرم- خیابان انصاری منش- خیابان آقا بابایی، بلوار چمران، پایانه دولت آباد.

محل دپو ( مقصد بین فلکه دوم و سوم) : ضلع مقابل ایستگاه تاکسی دولت آباد- مترو جوانمرد قصاب (بین فلکه دوم و سوم دولت آباد)

  • مسیر پیشنهادی رفت برای تاکسی پایانه دولت آباد- اردستانی ( مقصد فلکه اول)

پایانه دولت آباد- بلوار قدس-خیابان دهخدا- دوربرگردان شرق میدان بروجردی- محل دپو (ضلع مقابل ایستگاه آتشنشانی)

  • مسیر پیشنهادی برگشت برای تاکسی پایانه دولت آباد- اردستانی ( مقصد فلکه اول)

محل دپو (ضلع مقابل ایستگاه آتشنشانی)-فلکه اول دولت آباد- خیابان دهخدا- بلوار قدس- پایانه دولت آباد.

محل دپو ( فلکه اول) : ضلع مقابل ایستگاه آتشنشانی

تمهیدات عابر پیاده و معضل مسافربرشخصی

به منظور تأمین ایمنی و همچنین سهولت تردد عابر پیاده از مترو دولت آباد و معابر اطراف (بلوار قدس و چمران)، لازم است تمهیداتی اندیشیده شود. در این راستا در ابتدا به معضل تجمع احتمالی مسافربر شخصی در مقابل درب اصلی مترو دولت آباد پرداخته شده است.

در این بخش مقرر گردید ایستگاه مبدا خط تاکسی ابتدای قدس- انتهای قدس به 150 متری شرق آن منتقل گردد. با استقرار مبدا خط در محل نشان داده شده فضای آزاد که احتمالا توسط مسافربرهای شخصی اشغال خواهد شد (با رنگ قرمز در تصویر نشان داده شده است) توسط تاکسی‌های خط پایانه دولت آباد- انتهای قدس اشغال می‌شود. به علاوه پیشنهاد می‌گردد با نرده‌کشی مقابل مترو دولت‌آباد مسیر تردد عابر به پایانه و ایستگاه تاکسی کانالیزه گردد.

تمهیدات لازم جهت حذف مسافربرهای شخصی

خطوط پیش‌بینی تردد عابر و تعبیه گذرگاه عرضی (خطکشی عابر پیاده)