رشد و گسترش شهر تهران و تغيير مداوم ابعاد شهري، ضرورت ايجاد شبکه­اي منسجم و به هم پيوسته از راه هاي شهري را به صورت سلسله مراتبي معين و تعريف شده ايجاب مي‌کند. شبکه‌اي منطبق با ضوابط و آيين نامه‌هاي موجود که در آن ترتيب قرار‌گيري و ارتباط راه‌هاي دسترسي از راه‌هاي فرعي تا جمع کننده‌ها و در نهايت بزرگراه‌‎هاي درون شهري کاملا رعايت شده باشد. در این راستا مطالعه‌ای به منظور ایجاد دسترسی از تندروی مسیر شرق به غرب بزرگراه فتح به کندرو این معبر جهت ایجاد دسترسی به مسکن مهر و خیابان تازه تاسیس نیایش در دستور کار قرار گرفت.

لازم به ذکر است در حال حاضر تبادلی در فاصله حدود 20 متری معبر نیایش واقع شده است. با بازگشایی معبر تازه احداث نیایش، این نقطه در لیست نقاط حادثه خیز منطقه 21 شهرداری تهران قرار خواهد گرفت. زیرا فاصله ناچیز تبادل موجود و دسترسی به معبر نیایش منجر به ایجاد یک ناحیه تداخلی با طول بسیار ناچیز خواهد شد.

پس از بررسی امکان سنجی و نیاز سنجی ایجاد این دسترسی و مصوب شدن آن در کمیته معابر در سازمان حمل و نقل و ترافیک، طراحی هندسی فاز 1 و فاز 2 تبادل کندرو به تندرو جهت تامین دسترسی مذکور توسط این مهندسین مشاور انجام شد.

تحلیل فواصل دسترسی‌ها، مشخصات و محل مناسب برای تعبیه تندرو به کندرو مطابق آئین نامه طراحی راه‌های شهری و آیین نامه طراحی هندسی راه‌های ایران ( نشریه شماره 415) انجام شده است.

برخی از پارامترهای مهم بررسی شده در این طراحی عبارتند از؛

  • طول ناحیه تداخلی بر اساس آیین نامه طراحی راه های شهری
  • طول خط کاهش سرعت مورد نیاز بر اساس نشریه 415
  • بررسی فاصله قابل تامین دماغه تا دماغه و تطبیق آن با مقادیر استاندارد
  • طول ناحیه تداخلی در کندرو و بررسی فاصله دماغه تبادل و دسترسی‌های موجود در کندرو