در این مطالعه بازنگری و بهبود جهات جرکتی معابر گلستان دوم و سوم در دستورکار قرار گرفته است. تراکم ترافیک و ایجاد صف در محدوده خیابان پاسداران و معابر محلی آن در ساعات اوج ترافیک یکی از مشکلاتی است که در این محدوده وجود دارد. تقاضای بالای ترافیک، پارک حاشیه ای، وجود کاربری های جاذب سفر بالا و شبکه شطرنجی متراکم از عوامل ایجاد این مسئله می باشند.

محدوده مورد مطالعه حد فاصل خیابان پاسداران و شهید اسلامی شامل معابر گلستان 1 تا 5 و بوستان 10 می باشد. بنا بر اظهارات پلیس در حال حاضر افزایش حجم و ایجاد صف در تقاطعات واقع در این محدوده در ساعات اوج ترافیک موجب کاهش قابل توجه کیفیت ترافیک می گردد و نتایجی همچون پس زدن صف در خروجی بزرگراه صیاد شیرازی به گلستان چهارم در طول بزرگراه، و ورودی خیابان های گلستان 4 و 5 به خیابان پاسداران را در پی دارد. لذا مطالعه بازنگری و بهبود جهات حرکتی خیابان های گلستان دوم و سوم حدفاصل خیابان پاسداران و خیابان شهید اسلامی به عنوان راهکاری در جهت کاهش مشکلات موجود در دستور کار قرار گرفته است.

محدوده مورد مطالعه عموما دارای بافت مسکونی می­باشد. با این حال در ضلع شرقی و غربی خیابان پاسداران کاربری‌های خرد تجاری به وفور مشاهده می‌شود. همچنین در سراسر شبکه مورد مطالعه، کاربری‌های آموزشی به صورت پراکنده قرار گرفته‌اند. از دیگر کاربری‌های مهم و تأثیر گذار در محدوده مورد مطالعه می‌توان به بیمارستان لبافی نژاد در خیابان پایدارفرد حدفاصل معابر بوستان نهم و دهم، سفارت گرجستان در معبر گلستان دوم حدفاصل معابر اسلامی و پایدارفرد و سفارت سوئیس در تقاطع گلستان چهارم و پایدارفرد اشاره کرد.

به منظور حل معضلات مذکور  و بهبود جهات حرکتی شبکه مورد مطالعه چندین راهکار ارائه شده است که در نهایت، راهکار یکطرفه شدن خیابان گلستان سوم در جهت شرق به غرب و خیابان گلستان دوم در جهت غرب به شرق در حد فاصل خیابان پاسداران تا اسلامی به عنوان راهکار برتر پیشنهاد شده است.